PRESENTACIÓ PLA D’ACCIONS 2020 – CONSORCI DE PROMOCIÓ TURÍSTICA DEL PENEDÈS
El Consorci de Promoció Turística del Penedès presenta les novetats del pla d’accions d’aquest 2020, a l’auditori del VINSEUM i davant del sector turístic del Penedès. El tret de sortida ha sigut a càrrec del president del Consorci de Promoció turística del Penedès, Ramon Riera, qui ha destacat la importància de treballar coordinats amb el sector privat i el repte que té el consorci per cercar els recursos i finançament per poder generar infraestructures turístiques a la destinació que ofereixin un bon servei al visitant i també al resident. Un desenvolupament que porti al Penedès a ser una destinació turística amb valors, compromesa i sostenible. També l’ha acompanyat el president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès Xavier Lluch qui ha dirigit unes paraules per fer valdre els projectes vinculats amb el turisme que està duent a terme el Consell Comarcal sota el marc de Fons europeus FEDER i plans de foments, amb un nombre destacat d’accions de senyalització i posada en valor recursos patrimonials i naturals, així com projectes vinculats a la sostenibilitat com el Life Clinomics que també incorporen l’eix turístic dins les seves línies d’actuació i que treballem coordinament amb el Consorci.
L’auditori del VINSEUM s’ha omplert de diferents agents turístics tant de l’àmbit públic, representants dels diferents ajuntaments de l’àmbit Penedès i gestors de recursos turístics com del sector privat, cellers, allotjaments, empreses de serveis turístics, etc. Un cop finalitzada l’obertura de l’acte, ha sigut el moment de reconèixer el treball de les empreses i entitats que durant el 2019 van treballar per renovar o certificar-se per primera vegada com a entitat compromesa amb la sostenibilitat a través del distintiu Biosphere, programa que el Consorci treballa amb el suport de Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç i que té l’objectiu d’estendre la cultura de la sostenibilitat turística. En total han sigut 36 empreses les distingides amb aquest segell de sostenibilitat.
A continuació Núria Sala, directora del Consorci, ha exposat els resultats del 2019, dels quals destaca:
• Les més de 80 accions de promoció entre assistència a fires, workshops i esdeveniments turístics, així com totes les accions a nivell online.
• Accions de comunicació i publicitat que han pogut realitzar-se a TV, ràdio i premsa especialitzada
• La inauguració de les 12 àrees de pernoctació per autocaravanes
• La participació en l’esdeveniment esportiu Penedès 360º Challenge
• I els bons resultats de l’acabada d'estrenar campanya de màrqueting Penedès Secret, no ho diguis a ningú.
Seguidament, Núria Sala juntament amb l’equip tècnic del Consorci, han presentat les novetats del pla d’accions del 2020, accions que van alineades amb l’estratègia de l’Agència Catalana de Turisme i la Diputació de Barcelona. Essent aquest l’any del turisme esportiu, la presentació ha començat amb un vídeo on es recullen els millors moments de la Penedès 360 Challenge i s’ha donat a conèixer que Font-Rubí serà el municipi que acollirà aquesta segona edició. Les novetats del Pla d’acció s’han centrat en:
• El turisme esportiu, el cicloturisme i el senderisme
• La sostenibilitat i la singularitat dels productes
• El treball amb els municipis
• El programa Pendès Events
• La promoció, comercialització i comunicació
Un cop acabada la presentació, ha sigut el moment de desvetllar la nova marca turística, una feina que ha realitzat l'equip de l’estudi creatiu Ladysenyadora i que conjuntament amb el Consorci ha presentat la nova marca turística de la destinació. Una marca que mostra la diversitat turística del Penedès, i que compleix amb els objectius mercats, dels que destaquen; solidesa de marca i unificació d’estil de comunicació.
L’acte ha acabat amb un aperitiu al pati del VINSEUM i un divertit photocall.