PRESENTACIÓ PLA ACCIONS 2019 – CONSORCI DE PROMOCIÓ TURÍSTICA DEL PENEDÈS
A l’acte ha participat el Diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Sàmper, el Director General de l’Agència Catalana de Turisme, David Font i el president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Sergi Vallès, a més d’alcaldes del Penedès, representants turístics, empreses del territori i entitats que conformen el Consorci.
En les intervencions s’ha parlat del potencial turístic del Penedès, de la conscienciació amb el turisme sostenible i de la importància d’una estratègia coordinada per treballar la promoció turística. L’enoturisme, sens dubte, és el principal atractiu de la destinació, i tant Turisme de Catalunya com Diputació de Barcelona, han donat el seu suport i han valorat els esforços fets en els darrers anys per consolidar la destinació Penedès, com a referent a prop de Barcelona.
Vallès ha destacat el increment pressupostari del Consorci en aquests darrers, el gran volum de projectes i accions que s’han dut a terme i aquest treball constant per integrar tots el municipis del Penedès i altres entitats en el propi Consorci. Alhora, Vallès ha destacat que la clau de l’èxit és mantenir el tàndem público-privat per la gestió turística de la destinació.
Núria Sala, directora del Consorci, ha exposat els resultats del 2018, i juntament amb l’equip del Consorci, han presentat les FAQS d’un pla accions 2019 amb grans reptes i projectes, destacant-ne:
- La campanya de màrqueting Penedès Secret
- La propera Xarxa d’autocaravanes i el projecte d’acollida al turista.
- La fidelització dels visitants
- La sensibilització amb el resident; el penedesenc i penedesenca ha de ser l’amfitrió.
- La sostenibilitat i la qualitat turística
- La notorietat de la marca Penedès, la promoció turística i la comercialització
- El treball público-privat pel desenvolupament turístic
A més de donar la benvinguda a les noves empreses del club enoturismePENEDÈS, durant l’acte s’han lliurat els distintius de “Compromís Biosphere” a les empreses i entitats distingides. Un reconeixement que té com a objectiu estendre la cultura de la sostenibilitat turística a les empreses i serveis turístics. D’aquesta manera, la Diputació de Barcelona, juntament amb l’Institut de Turisme Responsable i la cambra de Comerç de Barcelona, ha impulsat aquest programa, que el Consorci de Promoció Turística del Penedès coordina dins del territori.
Entre els diferents ponents que han participat a la taula rodona “parlem de turisme, marca destinació i noves oportunitats”, Anna Maria Sánchez, cap de l’Oficina de Promoció Turística de la Diputació i Directora de Màrqueting Estratègic de la Destinació Barcelona, ha explicat la importància de la coordinació de totes les administracions i actors per potenciar la marca Barcelona, l’oportunitat de donar a conèixer els atractius de les destinacions properes a la ciutat per tal que siguin visitades i de retruc, l’oportunitat del Penedès per ser-hi present i que la seva oferta hi estigui englobada.
En aquest sentit, l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha destacat en la cloenda de l’acte la bona feina feta per part del Consorci i tots els agents implicats en la promoció turística del territori, tot reforçant la importància de mantenir un treball públic-privat i sobretot de creure en el potencial i la qualitat que té
el Penedès com a destí turístic.
L’acte ha finalitzat amb una visita al nou espai dels Castellers de Vilafranca del Penedès a Cal Figarot.
Per a més informació contactar amb:
Núria Sala, directora del Consorci de promoció turística del Penedès a nuria@penedesturisme.cat o al 938170160