La Ruta del Vi del Penedès present per primera vegada a la fira Fine Wine Tourism Expo de Valladolid.
De l'1 al 2 de març té lloc a Valladolid la tercera edició de la Fine Wine Tourism, fira internacional per professionals del turisme del vi, amb més de 120 expositors entre cellers i rutes del vi d'arreu d'Espanya, Portugal, Itàlia juntament amb 70 turoperadors i agències de viatges de 13 nacionalitats.
Per primer cop el Consorci de Promoció Turística del Penedès hi serà present amb tota la seva oferta enoturística per donar a conèixer les experiències turístiques que ofereixen avui els establiments de la Ruta del Vi del Penedès. Aquesta participació ha estat possible amb el suport i la col·laboració de la Diputació de Barcelona que coordinadament promocionem les rutes del vi a prop de Barcelona.
Així doncs, enguany la fira FINE, acull a Catalunya en un estand institucional de l'Enoturisme a Catalunya, que coordinat per l'Agència Catalana de Turisme, ens permet una presència directe a la fira i donar a conèixer les iniciatives enoturístiques del Penedès, juntament amb l'oferta d’altres destinacions enoturístiques catalanes.
Durant els dos dies de la fira, el Consorci oferirà atenció personalitzada als visitants en el estand i alhora, en l'espai de workshops i entrevistes B2B, realitzarà una trentena d'entrevistes amb intermediaris turístics, per tal de donar a conèixer la destinació a través de la diversitat d'experiències enoturístiques. Una acció comercial que té com a objectiu incrementar la promoció del Penedès i incloure les seves experiències enoturístiques en futurs viatges organitzats per agències de viatges i intermediaris.
La Ruta del Vi del Penedès ha despertat interès als assistents pel gran nombre de cellers visitables, més de 70, així com una gran diversitat d'experiències per fer entre vinyes, tastos i maridatges de vins i productes gastronòmics. Un altre punt fort de la destinació, sobretot en l'àmbit internacional, és la seva ubicació, amb bones connexions amb Barcelona i Tarragona, i la varietat de paisatge, de platja a interior.
Un dels propòsits comercials estratègics del Consorci per aquest 2022 és incrementar la presència a fires per tal d'estar en contacte directe tant amb possibles visitants finals com amb fires professionals amb contacte amb intermediaris turístics.