Jornada enogastronòmica d'intercanvi per a empreses
El dilluns 16 d’octubre, el Castell de Penyafort va acollir una jornada d’intercanvi “speed tasting” per a les empreses agroalimentàries de la Xarxa de Productes de la Terra i els establiments de la Ruta del Via del Penedès
La jornada estava organitzada pel Servei de Promoció Econòmica del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, el Consorci de Promoció Turística del Penedès i el portal Gastroteca.cat de la mà de l’empresa Caram, Caram!. També hi va col·laborar l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos i va rebre el suport de la Xarxa Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona.
L’objectiu de la jornada era generar noves oportunitats de negoci i fomentar el consum responsable dels productes de proximitat a l’Alt Penedès comarca.
Lluís Valls, president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, va destacar la importància d’aquesta iniciativa perquè genera sinergies entre els agents del territori i els productors agroalimentaris, alhora que fomenta la dinamització econòmica.
Joan Manel Montfort, president de l’Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal, es va mostrar-se satisfet per la rebuda d’aquesta primera edició en la qual han participat 30 establiments de la Ruta del Vi del Penedès i 15 empreses agroalimentàries de la Xarxa Productes de la Terra.
Núria Catà, consellera comarcal d’Agricultura, Medi Rural i Productes de la Terra, va defensar la importància de posar en valor els productes de proximitat i de donar a conèixer tot allò que té l’Alt Penedès.
Finalment, Imma Ferret, alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos, va convidar els participants a gaudir i aprofitar el castell de Penyafort per acollir tot tipus d’activitats de promoció del territori.
Clara Soler i Gemma Muray, de l'empresa Caram, Caram!, van organitzar la dinàmica del “speed tasting”. Les empreses de la Ruda del Vi tenien 15 minuts per conèixer cadascuna de les empreses agroalimentàries i els seus productes: oli, embotits, cervesa, cafè, suc de raïm, formatges, horta, melmelades, torrons i carquinyolis.
Amb aquesta iniciativa, els organitzadors volen impulsar que els productes de la terra arribin als cellers, restaurants i allotjaments turístics que aposten per oferir als seus clients productes locals i de qualitat, incorporant aquests productes a les experiències turístiques que cadascun d’ells ofereix com a empresa.