Els establiments de la Ruta del Vi del Penedès en contacte tot i el confinament amb les trobades empresarials de la mà del Consorci de promoció Turística del Penedès.
Des de l'estat d'alarma, el Consorci de promoció turística ha estat treballant per
reestructurar el pla d'accions i definir un seguit de mesures extraordinàries necessàries per
tirar endavant amb aquest nou escenari.
Per tal de poder seguir teixint estratègia conjuntament amb les empreses i entitats del
territori, durant els dies 29 i 30 d'abril, han tingut lloc un seguit de trobades virtuals entre el
president Ramon Riera, l'equip tècnic del Consorci i agents i establiments turístics del
Penedès que formen part de la Ruta del Vi del Penedès.
Realitzar aquestes videoconferències ha permès obrir un canal més de comunicació amb el
sector turístic i compartir el que s'està fent des del Consorci i les propostes, inquietuds i
suggeriments que tenen des del sector privat. Un treballar en comú que ens permet
coordinar una millor estratègia turística.
Les trobades, que han tingut lloc per sectors: allotjaments, cellers, restauració, empreses de
serveis turístics i recursos turístics i entitats del territori han comptat amb un total de 100
participants. Una escolta activa al sector turístic que el Consorci va reforçar des de l'inici del
confinament i que permet copsar de primera mà la situació en l'àmbit empresarial que
permanentment la traslladem als òrgans competents com són les Diputacions i la Direcció
General de Turisme de Catalunya.
Durant les reunions, Riera ha traslladat al sector privat tot el suport per part del Consorci, i la
necessitat de treballar coordinats sector públic i privat per definir estratègies comunes, que
responguin a les seves necessitats i que alhora donin suport a una bona promoció i
posicionament del Penedès com a destinació turística.
L'empresa privada ha manifestat preocupació per saber quins seran els protocols, com i en
quin moment es comunicaran, quines restriccions patirà el sector pel que fa a capacitats en
els seus establiments i en les seves activitats turístiques i si aquestes mesures permetran
que les activitats segueixin essent viables econòmicament.
El sector també ha demanat una estratègia conjunta quant a territori en el moment de donar
a conèixer el Penedès al mercat català i estatal que és el que a curt termini tindrem.
Demanant ser valents, creatius i anar un pas per endavant.Finalment també s'ha realitzat una trobada amb responsables tant polítics com tècnics dels
ajuntaments i entitats privades consorciades al Consorci de Promoció Turística del Penedès
per tal de conèixer les realitats municipals i plantejar també una estratègia conjunta de
promoció potent, tal com ha demanat el sector privat.
El Consorci valora positivament aquesta acció, aquest contacte directe i mantindrà aquesta
connexió amb tots els agents a mesura que es vagin concretant els passos a fer cap a la
reobertura turística del territori.